Manapság sokan úgy érzik, hogy az udvariatlanság és a durvaság divatos lett, különösen a közösségi oldalakon, a kommentek világában. De tapasztalhatjuk a türelmetlenséget, a durva beszólásokat az utcán, az üzletekben, és sajnos nem egyszer az egészségügyi intézményekben is. A betegek, Tovább …
Kategória: Minőségi szempont
A képzés és az állatorvosi tevékenység minőségbiztosításával kapcsolatos kérdések.
URAP – University Ranking by Academic Performance
A Middle East Technical University (Ankara, Törökország) által 2009 óta összeállított URAP (University Ranking by Academic Performance) egy bevallottan és erőteljesen a publikációs teljesítményre épülő rangsorolás, amely 3000 felsőoktatási intézmény adatait veszi figyelembe. Az értékelt adatok a készítők leírása szerint Tovább …
StuDocu
2013-ban négy fiatal mérnök összefogásával Amszterdamban jött létre a StuDocu, egy internetes fórum, amelynek a küldetése “a legjobb segédletek biztosításával a tanulás hatékonyságát növelni, és mindenkit képessé tenni arra, hogy tanulmányait kiváló eredménnyel végezze”. Mit tud a StuDocu? Először dokumentumokat, Tovább …
Hirsch-index
Az impakt faktort ismertető rövid írásunkban utaltunk arra, hogy bár gyakran használják, valójában a szerzők tudományos teljesítményének értékelésére nem alkalmas. Nyilvánvaló, hogy többet mond a szerző közleményeire adott hivatkozások száma. Ezeket megtalálhatjuk a hivatkozási adatbázisokban, amilyen a Web of Science Tovább …
Hazai rangsorok – Figyelő : Felsőoktatási Rangsor 2021
A Figyelő című üzleti hetilap négy éve ad közre felsőoktatási rangsort1 (az Oktatási Hivatal adatai alapján). Ebben nézzük meg az Állatorvostudományi Egyetem helyét. A kiadványt Palkovics László beköszöntőjével indították, amit Hosszú Katinka pályaképe követ. Található a bevezető részben egy Fogalmi kisokos Tovább …
Hazai rangsorok – HVG Diploma 2021
A szokásokhoz híven 2020 novemberében megjelent a HVG Diploma 2021. Főiskolák és egyetemek rangsora1 című melléklete. A téma felvezetéseként közölnek egy rövid összefoglalást a hazai egyetemeknek a nemzetközi rangsorokban elfoglalt, a cikk címe szerint “Másodvonal”-beli 2 helyéről. A különböző szempontok Tovább …
Az impaktfaktor (IF)
Bizonyára sokaknak ismerős a Google tudományos keresőjének, a Google Tudósnak (https://scholar.google.com/) a mottója: „Óriások vállán”. Arra a magától értetődő dologra utal ez, hogy a tudományos eredmények egymásra épülnek, még ha nem is vezet mindig egyenes út az egyik felismeréstől a Tovább …
A tantárgyak és az első napi kompetenciák listája
European System of Evaluation of Veterinary Training (ESEVT) Manual of Standard Operating Procedure 2019. Annex 2. List of subjects and Day One Competences (as approved by ECCVT on 17 January 2019) p. 28–33. 2. függelék A tantárgyak és az első napi Tovább …
Az Európai Állatorvosképző Intézemények Egyesülete (EAEVE)
Az ismertetés alapja: https://www.eaeve.org/ Mi az EAEVE? Az Európai Állatorvosképző Intézmények Egyesületét (European Association of Establishments for Veterinary Education, rövidítve EAEVE) 1988-ban alapították azzal a céllal, hogy az európai állatorvosképző intézmények hivatalos akkreditáló szerve legyen. Küldetése az állatorvosképző intézmények és Tovább …
Hol is állunk? (Felsőoktatási intézmények rangsorolása)
A felsőoktatási intézmények komoly versenyhelyzetben vannak. Nemcsak az állami, pályázati, esetleg magán forrásokért versengenek, hanem a hallgatókért is – országon belül és nemzetközi szinten egyaránt. A hallgatók (vagy szüleik) mérlegelnek: a legjobb minőségű oktatást akarják biztosítani a költségeket is figyelembe Tovább …